VKLJUČUJOČE OBLIKOVANJE ZA ODRASLE

Kratek opis dobre prakse
Glavni cilj projekta je pomagati starejšim, da se povežejo in razvijejo odprt odnos do drugih ljudi, kar jih spodbuja in omogoča, da ostanejo aktivno vključeni v družbo.
 
Drugi cilji projekta:
·         spodbujati in omogočati starejšim, da ostanejo aktivno vključeni v družbo,
·         spodbujati starejše k izvajanju prostovoljnih dejavnosti,
·         olajšati učni proces mentorjev, ki bodo na lokalni ravni širili znanje o vključujočem pristopu,
·         povečati sposobnost razumevanja in empatije do drugih,
·         oblikovanje inovativne metodologije usposabljanja in programa usposabljanja za starejše prostovoljce, ki podpirajo vključevanje prikrajšanih skupin. 
·         razviti prostovoljno inovativno metodo, ki jo lahko uporabljajo vsi,
·         povečati digitalne kompetence tistih, ki delajo z različnimi ciljnimi skupinami ranljivih odraslih (50+) ter zaposlenih v podjetjih in organizacijah,
·         povečanje socialne vključenosti z uporabo spretnosti IKT, 
·         izboljšanje znanja pedagoškega osebja v sodelujočih institucijah. 

Vrste okolij, v katerih se izvaja dobra praksa
Izobraževanje odraslih (univerza), nevladna organizacija, javni raziskovalni center

Časovni okvir za izvedbo dobre prakse
Delavnica je razdeljena na 10 srečanj:
1. srečanje: Uvod – Spoznajmo se (1,5-2 uri)
2. srečanje: Upanje in pričakovanja (1,5-2 uri)
3. srečanje: Teorija in ključni koncepti mentorstva (90-120 minut)
4. srečanje: Pospeševanje postopka iskanja partnerjev (120 minut)
5. srečanje: Opredelitev virov znanja in spretnosti (1,5 ure)
6. srečanje: Načrt za nepredvidljive razmere (1,5 ure)
7. srečanje: Samopredstavitev – od kod prihajamo in kam gremo (2 uri)
7. srečanje: Krepitev zaupanja vrednih odnosov (1,5 ure)
8. srečanje: Moji talenti – odkrivanje sebe (1,5 ure)
9. srečanje: Nasveti za uspešno mentorstvo (1 ura in 15 minut)
10. zasedanje: Zaključki (40 minut)

Tip udeležencev, ki jih podpira dobra praksa
1.Trenerji iz partnerskih organizacij, ki so se seznanili z zanimivimi in pragmatičnimi možnostmi uporabe digitalnih tehnologij pri usposabljanju za mentorje starejših.
2. Starejši, ki se udeležujejo izobraževalnih dejavnosti partnerskih organizacij


Viri, uporabljeni kot del dobre prakse
https://erasmus-plus.ec.europa.eu/projects/search/details/2020-1-ES01-KA204-082640
 
Spletna stran: http://aidweb.eu/
 
Orodje spletne aplikacije AID:
https://aidweb-app.eu/

Namen in cilji dobre prakse
Projektne dejavnosti so bile osredotočene na naslednje cilje:
1. Izboljšanje mentorskih in prostovoljskih veščin starejših.
2. Pripraviti osebje partnerskih organizacij na izvajanje privlačnih dejavnosti za izboljšanje socialnega vključevanja.
3. Razviti nov pristop, novo formulo za učenje starejših, kako uporabiti svoje sposobnosti in jih dati v službo drugim. Priprava publikacije “Prostovoljstvo kot sredstvo za izboljšanje kakovosti življenja starejših – inovativni vodnik za trenerje”.
 
Dokazila, zakaj primer velja za primer dobre prakse
Starejši so lahko posebna skupina prostovoljcev, ki imajo veliko prostega časa in tisto, kar je najbolj dragoceno – znanje in izkušnje. Prostovoljstvo je lahko vir izboljšanja kakovosti življenja starejših.
 
Projekt so sestavljali 4 partnerji iz različnih držav. Razvil je program usposabljanja mentorjev, programsko aplikacijsko orodje AID in multimedijsko orodje AID, ki so povečali digitalne kompetence oseb, ki delajo z različnimi ciljnimi skupinami, povečali sposobnost razumevanja in empatije do drugih, spodbujali socialno integracijo z IKT veščinami in izboljšali kompetence učiteljev sodelujočih institucij.

3 uporabljena ključna načela
1. Prostovoljstvo in sodelovalno učenje
2. Aktivno učenje in sodelovanje
3. Ustreznost


Dodatne izkušnje, ki jih lahko pridobimo iz primera
Spletna aplikacija AID ponuja tri različne module, v katerih lahko spoznate številne načine učenja – motivacijski tečaj AID za prostovoljce, prostor za socialno interakcijo in prostor za zabavo.

Druge informacije
/

                 
Država: Španija