Kratek opis dobre prakse |
Euroage je čezmejni projekt med Španijo in Portugalsko, ki zagotavlja različna orodja za spodbujanje aktivnega staranja ter povečanje samostojnosti in kakovosti življenja starejših. Mobilnost V okviru projekta je bil izdelan prototip igre za fizično stimulacijo, v kateri starejši ljudje simulirajo tradicionalno lokalno dejavnost, kot je obiranje grozdja. Ta igra uporablja zaznavanje gibanja, kar igralcu omogoča interakcijo s sistemom s pomočjo gibanja telesa. Igra preizkuša hojo na mestu, ravnotežje, reakcijski čas in moč spodnjega dela telesa. Euroage je pripravil štiri resne igre za kognitivno stimulacijo, namenjene igranju na mobilnih napravah in osebnih računalnikih. Igre temeljijo na vsakodnevnih dejavnostih, kot so nakupovanje, upravljanje denarja in organizacija izdelkov. Te igre spodbujajo spomin, ostrijo organizacijske sposobnosti, pomagajo ljudem načrtovati naloge in spodbujajo uporabo jezika. Z drugim prototipom uporabniki sodelujejo z aplikacijo, v kateri morajo pravilno razvrstiti korake v vsakdanjem življenju, kot so priprava kave, postavljanje mize in kuhanje. Robot pomočnik V okviru projekta se socialni robot Growme uporablja kot orodje IKT pri kognitivnih in rehabilitacijskih terapijah v ustanovi za starejše osebe. V okviru projekta je bila razvita naloga “zdravstvene pismenosti” za spodbujanje aktivnega staranja, ki vključuje učenje zdravstvenih delavcev in njihovih strank o uporabi novih sistemov in iger. |
Vrste okolij, v katerih se izvaja dobra praksa |
Zasebna in javna okolja, vrtci, domovi za starejše. |
Časovni okvir za izvedbo dobre prakse |
/ |
Tip udeležencev, ki jih podpira dobra praksa |
Starejši, raziskovalci. |
Viri, uporabljeni kot del dobre prakse |
https://euroage.eu/pt/home/ https://ec.europa.eu/regional_policy/en/projects/Spain/new-technologies-for-active-ageing-and-independent-living-developed-in-spain-portugal |
Namen in cilji dobre prakse |
Cilji Spodbujanje dobrega telesnega počutja, razvoj programov in intervencij, ki spodbujajo kognitivne dejavnosti, podpiranje socialno-čustvene vključenosti, spodbujanje socialnih in čustvenih povezav med starejšimi, spodbujanje sodelovanja v skupnosti in čustvenega počutja, izboljšanje kakovosti življenja, povezovanje čezmejnega tehničnega in znanstvenega znanja. |
Dokazila, zakaj primer velja za primer dobre prakse |
Cilj projekta je bil pridobiti 50 ali več akademskih in znanstvenih dokumentov, ki bodo vključevali znanstvene članke, sporočila na nacionalnih in mednarodnih kongresih, tehnična poročila, doktorske disertacije, priročnike, vodnike in vse druge vrste znanstvenih dokumentov, ki jih lahko objavijo akterji v sistemu znanosti in tehnologije. |
3 uporabljena ključna načela |
1. Sodelovalno učenje 2. Digitalna pismenost 3. Aktivno vključevanje v učenje |
Dodatne izkušnje, ki jih lahko pridobimo iz primera |
Spodbujanje zdravega in neodvisnega življenja starejših in odvisnih oseb s spodbujanjem inovativnih pobud, ki temeljijo na tehnologijah in znanju. |
Druge informacije |
/ |