AKTIVNO STARANJE STAREJŠIH V EVROPI

Kratek opis dobre prakse
Cilj projekta AGES je opolnomočiti starejše evropske državljane z znanjem, strategijami in orodji, ki jim bodo pomagali izboljšati kakovost življenja ter omogočili aktivno, srečno, zdravo in uspešno staranje z izvajanjem spletnih seminarjev in razvojem gradiva za usposabljanje,  ki predstavlja nove metode obvladovanja stresa, z  zdravstveno-finančno-digitalnim opismenjevanjem in dejavnostmi učenja tujih jezikov. Cilj projekta je tudi izboljšati medgeneracijsko komunikacijo ter izmenjavo izkušenj in informacij med generacijami. Drugi cilj projekta AGES je ustvariti starosti prijaznejše okolje z raziskovanjem dobrih praks in dosežkov starosti prijaznih mest in skupnosti v partnerskih mestih.
S projektom želijo povečati občutek družbene pripadnosti starejših, saj bodo dobili občutek, da niso pozabljeni. Povečati pa želijo tudi število starejših državljanov, ki se aktivno in uspešno starajo. Projektni rezultati bodo predstavljeni tudi oblikovalcem politik in organom SZO, kar bo omogočilo, da bodo na rezultate projekta pozorni tudi prihodnji analitiki..  

Vrste okolij, v katerih se izvaja dobra praksa
Nevladne organizacije / Izobraževanje odraslih / Upravljanje  
Neformalno izobraževanje


V prizadevanju za oblikovanje starosti prijaznega okolja je projekt izvedel vrsto dogodkov na področju mobilnosti. Raziskovali so dobre prakse in dosežke starosti prijaznih mest in skupnosti partnerskih mest, kot:
– Aktivno staranje in informacijska družba, Porto, Portugalska
– Spoznavanje Asturije kot varnega, spoštljivega in še vedno aktivnega doma, Gijon, Španija
– Spodbujanje socialne in državljanske udeležbe starejših ter njihovega zaposlovanja, Pariz, Francija
–  Starosti prijazna prostorska strategija Haaga, Haag, Nizozemska   

Časovni okvir za izvedbo dobre prakse
Projekt, ki je bil namenjen starejšim in mladim, da bi zagotovil medgeneracijski duh in komunikacijo, je gostil:
– zdravstveni seminar na temo aktivnega staranja in uspešnega staranja
– športno vadbo ob svetovnem dnevu starejših
– dejavnosti za krepitev spomina in terapije s smehom
– delavnico tradicionalne umetnosti za oživljanje kulturne dediščine
– dramsko delavnico kot orodje za samorefleksijo in uresničevanje    

Tip udeležencev, ki jih podpira dobra praksa
Starejši v dejavnostih vseživljenjskega učenja

Viri, uporabljeni kot del dobre prakse
Vodnik po starosti prijaznih mestih in aktivnem staranju v Evropi.
Služi kot osnovni priročnik za prihodnje raziskovalce in analitike na tem področju.
https://agesproject.eu/wp-content/uploads/2022/10/Guidebook_Final_version_3.pdf  

Spletno učenje starejših in e-priročnik za starejše.
Spletni tečaj o tem, kako se po upokojitvi vključiti v civilno življenje in najti delovno dejavnost, da bi se izognili neaktivnosti in kognitivnim boleznim, povezanim s staranjem.
https://agesproject.eu/wp-content/uploads/2023/09/E-Handbook-EN_compressed.pdf  

Razvoj digitalnega sistema “EasyLearn” in mobilne aplikacije.
Vsi trije IO bodo brezplačni odprtokodni in bodo tudi pokazali, kako funkcije AFC vplivajo na aktivno in uspešno staranje.
https://agesproject.eu/wp-content/uploads/2023/11/Presentation-AGES-IO2_EN_compressed.pdf  

Namen in cilji dobre prakse
V okviru projekta AGES so udeleženci:
·         se izobraževali in si na kraju samem ogledali najboljše prakse o pojavu staranja, aktivnem  staranju in uspešnem staranju.
·         pridobili nove spretnosti in aplikacije.
·         izboljšali svoje jezikovne kompetence.
·         imeli priložnost opazovati, s kakšnimi težavami se lahko oseba sooča v poznejših življenjskih obdobjih, zahvaljujoč anketam in intervjujem, ki so jih ocenili sociologi.
·         postali aktivni kulturni, socialni in izobraževalni ambasadorji ter prispevali k družbeni raznolikosti.
·         razširili svoje mreže na lokalni ravni in na ravni EU, kar je projektu pomagalo doseči ljudi in organizacije tudi na širši ravni.
·         povezali  formalno izobraževanje z neformalnim izobraževanjem.
·         bili pionirji in pobudniki dobrih primerov, ki jih lahko kopirajo in uporabljajo druge lokalne in regionalne organizacije.

Dokazila, zakaj primer velja za primer dobre prakse
Partnerji so si prizadevali, da bi starejši pridobili znanje, orodja in strategije, s katerimi bi lahko aktivno sodelovali pri svojem staranju in ne bili le pasivni opazovalci. Cilj konzorcija, ki ga je sestavljalo šest evropskih držav (Turčija, Francija, Španija, Poljska, Portugalska in Nizozemska), je bil razviti orodja in usposabljanje, ki so potrebna za opolnomočenje starejših pri njihovem staranju. Ta orodja zajemajo širok spekter tem, kot so obvladovanje stresa, digitalno usposabljanje in celo učenje jezikov. AGES spodbuja tudi medgeneracijske izmenjave, saj partnerji verjamejo, da bosta obe generaciji imeli od te izmenjave koristi, ker sta se druga od druge veliko naučili.    

3 uporabljena ključna načela
– Aktivno učenje
– Povratne informacije in ocenjevanje
– Samoregulativno učenje    

Dodatne izkušnje, ki jih lahko pridobimo iz primera
E-priročnik vsebuje tri glavne učne enote, v katerih so predstavljene najpomembnejše točke in podrobnosti o naslednjih temah: 
– Finančni vidiki aktivne upokojitve in poklicnega življenja starejših,
– socialni vidiki aktivne upokojitve,
– izobraževalni vidiki aktivne upokojitve in učenje po upokojitvi.
   

Druge informacije
https://agesproject.eu/   
AGES Facebook Page
https://www.youtube.com/watch?list=PLE3k07X7lTjOXyG96UR82iZNrs1NfzZvL&v=WGEr_1wlAfg
https://www.youtube.com/watch?list=PLE3k07X7lTjOXyG96UR82iZNrs1NfzZvL&v=kX-Vef8yeCs                            
Država: Poljska