Kratek opis dobre prakse |
Projekt je odziv na vse večje povpraševanje po kompetencah na področju IKT, ki so postale strateški element v življenju sodobnih družb. Statistični podatki iz lanskega leta kažejo, da 44 % starejših Evropejcev nima osnovnih digitalnih znanj. IKT je lahko dragocen vir za pridobivanje informacij, spodbujanje zanimanja, sodelovanje v javnem življenju, olajšanje številnih vsakodnevnih dejavnosti in izboljšanje kakovosti življenja. Pomembnost znanja IKT je bila izražena zlasti v času pandemije Covid-19, ko je primanjkovalo zunanjih dejavnosti. V takšnih razmerah vrednote, kot sta kultura in ustvarjalnost, niso postale le zelo iskane, ampak tudi nujne za ohranjanje duševnega zdravja starejših. Partnerji so sklenili, da bi bila lahko ena od rešitev predlog za uporabo IKT za povečanje udeležbe starejših na kulturnih prireditvah in spodbujanje ustvarjalnosti. V okviru projekta je bila razvita naloga “zdravstvene pismenosti” za spodbujanje aktivnega staranja, ki vključuje učenje zdravstvenih delavcev in njihovih strank o uporabi novih sistemov in iger. |
Vrste okolij, v katerih se izvaja dobra praksa |
Nevladne organizacije, institucije za odrasle. |
Časovni okvir za izvedbo dobre prakse |
23 mesecev dela partnerjev. Prilagajanje starejših na različne dejavnosti lahko traja več tednov. |
Tip udeležencev, ki jih podpira dobra praksa |
Starejši. |
Viri, uporabljeni kot del dobre prakse |
https://erasmus-plus.ec.europa.eu/projects/search/details/2020-1-PL01-KA227-ADU-095419 |
Namen in cilji dobre prakse |
Cilj je bil: – razviti izobraževalne vsebine, ki bi povečale privlačnost orodij IKT in starejšim pokazale nove možnosti za sodelovanje v javnem življenju. – povečati znanje prejemnikov o možnostih, ki jih ponuja IKT na področju kulture, ustvarjalnosti in dejavnosti. – povečati ozaveščenost o tem, da spretnosti IKT omogočajo vključevanje v digitalni svet, olajšati nadnacionalni dialog, spodbuditi izobraževalce in ustanove, ki se ukvarjajo z dejavnostmi za starejše, da presežejo okvir “tradicionalnega” pouka. – doseganje višjih kompetenc na področju angleškega jezika, projektnega vodenja, mednarodnega sodelovanja in vsebinskega znanja projektnih partnerjev ter vzpostavljanje mednarodnih stikov z nevladnimi organizacijami, zainteresiranimi stranmi in strokovnjaki. – izmenjava znanja in izkušenj za spoznavanje novih rešitev za aktivacijo starejših. Ponuditi kakovostne in zanimive teme vseživljenjskega učenja. Projekt je starejšim ponudil izhod iz pasivnosti in odpiranje novim izkušnjam. Zmanjšal je občutek izolacije in omogočil, da so se starejši bolje počutili pri uporabi IKT. |
Dokazila, zakaj primer velja za primer dobre prakse |
Izbran je bil kot primer dobre prakse na spletni strani z rezultati projekta Erasmus+: https://erasmus-plus.ec.europa.eu/projects/search/details/2020-1-PL01-KA227-ADU-095419 |
3 uporabljena ključna načela |
1. Digitalna pismenost 2. Sodelovalno učenje 3. Aktivno sodelovanje |
Dodatne izkušnje, ki jih lahko pridobimo iz primera |
Priročnik (vodnik) za digitalno naravoslovno pot Priročnik vsebuje informacije korak za korakom o oblikovanju digitalnih naravnih poti. https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/project-result-content/01af7860-b3a6-48d7-8cec-6d0f1dd3f1c1/Digital_Nature_trail_manual.pdf Drugi pomembni rezultati, ki so na voljo: https://erasmus-plus.ec.europa.eu/projects/search/details/2020-1-PL01-KA227-ADU-095419 Ustvarjalno pisanje (vodnik), Zgodbe, ki navdihujejo (video)Zbirka podatkov o najboljših praksah, Sledite nam v digitalni svet, Podpora ustvarjalnosti starejših … https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/project-result-content/9ac45e41-08e9-4ab6-af18-bdd9c4a5ce34/PLANNIG_A_DIGITAL_NATURE_TRAIL.pdf |
Druge informacije |
/ |