Kratek opis dobre prakse |
BEST FRIENDS against Ageism – Medgeneracijske delavnice med starimi ljudmi in otroki za odpravo izolacije starejših ljudi in podporo njihovi socialni vključenosti je projekt, katerega cilj je odpraviti izolacijo starejših ljudi z razvojem inovativnega učnega načrta za socialne delavce/prostovoljce in iger, ki spodbujajo medgeneracijsko komunikacijo in učenje. |
Vrste okolij, v katerih se izvaja dobra praksa |
Dejavnosti, ki so se izvajale v okviru rezultatov projekta BEST FRIENDS: – Fokusne skupine s starejšimi, socialnimi delavci in prostovoljci na področju socialnega varstva – Zapisi avtobiografskih življenjskih zgodb Videoposnetki – Zbirka dobrih praks, ki naj bi organizacijam zagotovila metodo za izboljšanje načrtovanja na področju medgeneracijskega učenja ter ozaveščanje na lokalni in nacionalni ravni o medgeneracijskem učenju kot področju strokovnega in družbenega delovanja. – Usposabljanje osebja o pristopu, dobrih praksah in metodoloških konceptih – Zbirka orodij za delavce v socialnem varstvu, prostovoljce, starejše, izobraževalce Vse dejavnosti se lahko izvajajo v vseh okoljih, od nevladnih organizacij, javnih ustanov ali organizacij za izobraževanje odraslih. |
Časovni okvir za izvedbo dobre prakse |
Poudarek je na skupinskem učenju. Z bistvenimi elementi (https://bestfriendsproject.eu/media/best-friends-io2-en.pdf), ki vključujejo vse korake za pripravo in izvajanje učnega procesa ter doseganje rezultatov, je dejavnosti razmeroma enostavno organizirati. Po oblikovanju učne skupine se nato osredotočimo le na to, da začnemo z njo delati. |
Tip udeležencev, ki jih podpira dobra praksa |
Ciljne skupine so izvajalci skrbstvenega dela, socialni delavci in prostovoljci, ki delajo s starejšimi ljudmi, ter starejši. |
Viri, uporabljeni kot del dobre prakse |
Priročnik – https://bestfriendsproject.eu/media/io2-bestfriends-piloting-overall-report-en.pdf Program usposabljanja za medgeneracijsko učenje – https://bestfriendsproject.eu/media/best-friends-io2-en.pdf Avtobiografske življenjske zgodbe Videoposnetki – https://www.youtube.com/channel/UCmwM7JV_NXmn65AC5jaUMhQ |
Namen in cilji dobre prakse |
Glavni cilji so: – zagotoviti inovativno metodo za socialne delavce, prostovoljce in izobraževalce, ki delajo s starejšimi. – Prekinitev osamljenosti starejših z družbenim sodelovanjem in vključevanjem v skupnosti EU. – Izboljšanje telesnega in duševnega zdravja starejših z interakcijo z majhnimi otroki. – obogatiti učne procese starejših ljudi z njihovim sodelovanjem z majhnimi otroki. – Spodbujanje medgeneracijskih odnosov, premagovanje stereotipov in krepitev medgeneracijske solidarnosti proti ageizmu z zabavnimi dejavnostmi. – Povečanje samozavesti in občutka odgovornosti otrok s spoštovanjem starejših. |
Dokazila, zakaj primer velja za primer dobre prakse |
Ta praksa je analizirala obstoječe metode in trenutne potrebe socialnih oskrbovalcev, socialnih delavcev, starejših in sekundarno vzgojiteljev. Podaja pregled trenutnega stanja na področju oskrbe starejših oseb, zlasti o njihovem statusu socialne vključenosti v skupnosti, dobrih praksah, pedagoških pristopih ter potrebah po usposabljanju socialnih oskrbovalcev in vzgojiteljev v smislu kompetenc, potrebnih za uporabo pri delu s starejšimi osebami. |
3 uporabljena ključna načela |
1. Medgeneracijsko učenje 2. Izkustveno učenje 3. Celostni pristop k dobremu počutju |
Dodatne izkušnje, ki jih lahko pridobimo iz primera |
V Latviji imajo občine, kot je Gulbene (ta dobra praksa), pomembno vlogo pri izvajanju politik socialnega vključevanja, vključno z zagotavljanjem socialnih storitev in socialne pomoči, ki ustrezajo potrebam prebivalcev. |
Druge informacije |
/ |