Kratek opis dobre prakse |
Pobuda Nazaj v izobraževanje je partnerski projekt med enoto za zdravstveno nego v skupnosti Dean Maxwell in komisijo za poklicno izobraževanje v Severnem Tipperaryju (North Tipperary Vocational Education Commission – Komisija za poklicno izobraževanje). Učitelje in materiale zagotavlja KPI, vsi tečaji (razen dela z lesom) pa potekajo v enoti za zdravstveno nego v skupnosti. Tečaji, ki so na voljo starejšim v enoti, vključujejo kuhanje, lepoto in nego, delo z lesom, pismenost in tehnološko ozaveščenost. Na voljo so tudi skupinsko delo in individualni tečaji izrazne umetnosti. Splošni cilj projekta je vključiti starejše ljudi v enoti za zdravstveno nego v skupnosti v vrsto prožnih učnih priložnosti. |
Vrste okolij, v katerih se izvaja dobra praksa |
Učinek projekta lahko vidimo na primeru tečaja lesarstva. Ob torkih popoldne dvanajst starejših ljudi obiskuje lokalni kolidž, kjer učitelju pomagajo trije študenti prehodnega letnika, ki obiskujejo tudi enoto zdravstvene nege v skupnosti in jih stanovalci poznajo. Vsak od udeležencev je izdelal nekaj funkcionalnega, dekorativnega in religioznega. Tečaji so neformalni, medgeneracijski in produktivni. Občutek dosežkov, ustvarjalnosti, obnove, sodelovanja in pripadnosti je neprecenljiv. Delo z lesom je za stanovalce spodbudna izkušnja. |
Časovni okvir za izvedbo dobre prakse |
Starejši ljudje v enoti imajo na voljo tečaje kuhanja, lepote in nege, dela z lesom, pismenosti in poznavanja tehnologije. Na voljo so tudi skupinsko delo in individualni tečaji izrazne umetnosti. Dejavnosti so organizirane tedensko, priprava okolja in modulov za izobraževanje pa je razmeroma preprosta. |
Tip udeležencev, ki jih podpira dobra praksa |
– starejši |
Viri, uporabljeni kot del dobre prakse |
Učitelje in materiale zagotavlja KPI. Ta projekt vključuje enakost kot ključni element najboljše prakse. Razvoj priložnosti za vseživljenjsko učenje med starejšimi. Zlasti tistih z invalidnostjo, izpodbija dojemanje starejših izključno v smislu njihovih potreb po oskrbi v okolju enote zdravstvene nege v skupnosti. Elemente izbire in stikov z drugimi skupinami je mogoče razumeti kot krepitev moči. |
Namen in cilji dobre prakse |
Splošni cilj projekta je vključiti starejše ljudi v enoti za zdravstveno nego v skupnosti v vrsto prožnih učnih priložnosti. |
Dokazila, zakaj primer velja za primer dobre prakse |
Glavno spoznanje projekta je, da morajo imeti starejši ljudje v vsakem okolju možnosti za vseživljenjsko učenje in izobraževanje. Možnosti usposabljanja in izobraževanja morajo biti primerne in jih je mogoče oblikovati tako, da ustrezajo interesom in potrebam starejših. Medgeneracijska razsežnost dodaja usposabljanju in izobraževanju dodatno kakovost. Starejše je treba vključiti v proces odločanja in se z njimi redno posvetovati. Partnerstvo je ključni element pri zagotavljanju uspešnosti projektov na tem področju. |
3 uporabljena ključna načela |
1. Na osebo osredotočeno učenje 2. Opolnomočenje z izbiro 3. Medgeneracijsko učenje |
Dodatne izkušnje, ki jih lahko pridobimo iz primera |
Projekt je prinesel naslednje rezultate: · pozitivne in prilagodljive učne izkušnje za starejše v enoti zdravstvene nege v skupnosti · osebni razvoj za starejše · izbira in samostojnost za starejše · spodbujanje pozitivnega odnosa do starejših v širši skupnosti – izboljšanje kakovosti življenja in dobrega počutja prebivalcev. |
Druge informacije |
/ |