Kratek opis dobre prakse |
Gre za projekt, v katerem so partnerji raziskali, kako: 1) povečati uporabo novih medijev v procesu vseživljenjskega učenja pri delu z odraslimi; 2) razviti izobraževanja odraslih z novimi sredstvi; 3) povečati kompetence izobraževalcev in učencev; 4) spodbujati medgeneracijski dialog. Na ta način je projekt ustvaril pogoje za razvoj in prilagoditev sodobnih rešitev na področju vseživljenjskega učenja z uporabo novih medijev kot orodja za družbene spremembe. Po končani mobilnosti so vsi partnerji na lokalni ravni predstavili brošuro o orodjih za uporabo novih medijev pri odraslih in starejših. |
Vrste okolij, v katerih se izvaja dobra praksa |
nevladne organizacije, zasebni sektor, izobraževanje odraslih |
Časovni okvir za izvedbo dobre prakse |
3 mesece tedenskih srečanj po 2 uri. |
Tip udeležencev, ki jih podpira dobra praksa |
Odrasli učenci, starejši, izobraževalci. |
Viri, uporabljeni kot del dobre prakse |
Projekt na strani Erasmus: https://erasmus-plus.ec.europa.eu/projects/search/details/2020-1-PL01-KA204-082212 Priročnik za medgeneracijski dialog med starejšimi in njihovimi družinami https://fundacjaases.pl/wp-content/uploads/2023/07/EKA204_Media4Life_Manual_EN.pdf Brošura – navodila in pričevanja https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/project-result-content/7b424da5-ccf3-4610-9ac7-1b983b23fe4b/E_KA204_Media4Life_Brochure.pdf |
Namen in cilji dobre prakse |
Glavni cilj projekta je bil opremiti izobraževalce z znanjem, spretnostmi in stališči, potrebnimi za delo s starejšimi in odraslimi učenci z uporabo novih medijev v procesu vseživljenjskega učenja, da bi se odzvali na sodobne izzive in spodbudili družbene spremembe. Namen: – ustvariti prostor za izmenjavo znanja, izkušenj in dobrih praks na področju izobraževanja odraslih; – izboljšati razumevanje izobraževalcev iz različnih držav in delovnih stilov o uporabi novih medijev za vseživljenjsko učenje starejših in odraslih; – krepitev vloge starejših v civilni družbi z vzpostavljanjem socialnega dialoga in spodbujanjem sodelovanja, vključevanja, članstva in pripadnosti ter državljanskih in socialnih kompetenc; – spoznati nove pristope in poiskati inovativne načine interakcije med izobraževalci, starejšimi in njihovimi družinami ter na tej podlagi pripraviti priročnik za medgeneracijski dialog, ki bo enostaven za uporabo; – oblikovanje trajnostnega mednarodnega konzorcija, namenjenega načrtovanim rezultatom in razširjanje učnih dosežkov med različnimi deležniki na lokalni, nacionalni in mednarodni ravni. |
Dokazila, zakaj primer velja za primer dobre prakse |
Projekt je obravnaval različne teme – družbeni mediji, medgeneracijski dialog, orodja družbenih medijev itd. Udeleženci so predstavili/vpeljali dejavnosti in orodja, pri katerih so uporabljali različne metode (skupinsko delo, glasbena terapija, plesna terapija, skupinska razprava, multimedijske dejavnosti). |
3 uporabljena ključna načela |
1. Digitalne kompetence 2. Podatkovna pismenost in digitalno državljanstvo 3. Digitalna vključenost in dostopnost |
Dodatne izkušnje, ki jih lahko pridobimo iz primera |
Prvi rezultat je bilo poročilo o raziskavi o uporabi novih medijev med starejšimi in vplivu njihovih družin ter o raziskavi o uporabi novih medijev med starejšimi izobraževalci, pa tudi o raziskavi o dobrih praksah uporabe novih medijev med partnerskimi organizacijami. V okviru projekta je bil pripravljen Priročnik o uporabi novih medijev pri vseživljenjskem učenju in medgeneracijskem dialogu. Priročnik je bil pripravljen v angleškem jeziku in je bil preveden v poljščino, grščino, bolgarščino in slovenščino. Izdelana je bila tudi brošura o orodjih za odrasle in starejše za uporabo novih medijev, prav tako v petih jezikih. Dopolnili so dobre prakse iz vseh držav o delavnicah s starejšimi z uporabo novih medijev, ideje o medgeneracijskem dialogu in kot rezultat enega usposabljanja za izobraževalce odraslih in starejših smo pripravili 8 scenarijev delavnic z uporabo novih medijev. |
Druge informacije |
/ |