NOVI MEDIJI ZA VSEŽIVLJENJSKO UČENJE

Kratek opis dobre prakse
Gre za projekt, v katerem so partnerji raziskali, kako:
1) povečati uporabo novih medijev v procesu vseživljenjskega učenja pri delu z odraslimi;
2) razviti izobraževanja odraslih z novimi sredstvi;
3) povečati kompetence izobraževalcev in učencev;
4) spodbujati medgeneracijski dialog.
 
Na ta način je projekt ustvaril pogoje za razvoj in prilagoditev sodobnih rešitev na področju vseživljenjskega učenja z uporabo novih medijev kot orodja za družbene spremembe. Po končani mobilnosti so vsi partnerji na lokalni ravni predstavili brošuro o orodjih za uporabo novih medijev pri odraslih in starejših.

Vrste okolij, v katerih se izvaja dobra praksa
nevladne organizacije, zasebni sektor, izobraževanje odraslih

Časovni okvir za izvedbo dobre prakse
3 mesece tedenskih srečanj po 2 uri.

Tip udeležencev, ki jih podpira dobra praksa
Odrasli učenci, starejši, izobraževalci.

Viri, uporabljeni kot del dobre prakse
Projekt na strani Erasmus:
https://erasmus-plus.ec.europa.eu/projects/search/details/2020-1-PL01-KA204-082212
 
Priročnik za medgeneracijski dialog med starejšimi in njihovimi družinami
https://fundacjaases.pl/wp-content/uploads/2023/07/EKA204_Media4Life_Manual_EN.pdf
 
Brošura – navodila in pričevanja
https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/project-result-content/7b424da5-ccf3-4610-9ac7-1b983b23fe4b/E_KA204_Media4Life_Brochure.pdf

Namen in cilji dobre prakse
Glavni cilj projekta je bil opremiti izobraževalce z znanjem, spretnostmi in stališči, potrebnimi za delo s starejšimi in odraslimi učenci z uporabo novih medijev v procesu vseživljenjskega učenja, da bi se odzvali na sodobne izzive in spodbudili družbene spremembe.
 
Namen:
– ustvariti prostor za izmenjavo znanja, izkušenj in dobrih praks na področju izobraževanja odraslih;
– izboljšati razumevanje izobraževalcev iz različnih držav in delovnih stilov o uporabi novih medijev za vseživljenjsko učenje starejših in odraslih;
– krepitev vloge starejših v civilni družbi z vzpostavljanjem socialnega dialoga in spodbujanjem sodelovanja, vključevanja, članstva in pripadnosti ter državljanskih in socialnih kompetenc;
– spoznati nove pristope in poiskati inovativne načine interakcije med izobraževalci, starejšimi in njihovimi družinami ter na tej podlagi pripraviti priročnik za medgeneracijski dialog, ki bo enostaven za uporabo;
– oblikovanje trajnostnega mednarodnega konzorcija, namenjenega načrtovanim rezultatom in razširjanje učnih dosežkov med različnimi deležniki na lokalni, nacionalni in mednarodni ravni.
 
Dokazila, zakaj primer velja za primer dobre prakse
Projekt je obravnaval različne teme – družbeni mediji, medgeneracijski dialog, orodja družbenih medijev itd. Udeleženci so predstavili/vpeljali dejavnosti in orodja, pri katerih so uporabljali različne metode (skupinsko delo, glasbena terapija, plesna terapija, skupinska razprava, multimedijske dejavnosti).

3 uporabljena ključna načela
1. Digitalne kompetence
2. Podatkovna pismenost in digitalno državljanstvo
3. Digitalna vključenost in dostopnost


Dodatne izkušnje, ki jih lahko pridobimo iz primera
Prvi rezultat je bilo poročilo o raziskavi o uporabi novih medijev med starejšimi in vplivu njihovih družin ter o raziskavi o uporabi novih medijev med starejšimi izobraževalci, pa tudi o raziskavi o dobrih praksah uporabe novih medijev med partnerskimi organizacijami. V okviru projekta je bil pripravljen Priročnik o uporabi novih medijev pri vseživljenjskem učenju in medgeneracijskem dialogu. Priročnik je bil pripravljen v angleškem jeziku in je bil preveden v poljščino, grščino, bolgarščino in slovenščino. Izdelana je bila tudi brošura o orodjih za odrasle in starejše za uporabo novih medijev, prav tako v petih jezikih. Dopolnili so dobre prakse iz vseh držav o delavnicah s starejšimi z uporabo novih medijev, ideje o medgeneracijskem dialogu in kot rezultat enega usposabljanja za izobraževalce odraslih in starejših smo pripravili 8 scenarijev delavnic z uporabo novih medijev.

Druge informacije
/

                 
Država: Slovenija