PROMENADE SPOMINA

Kratek opis dobre prakse
Projekt “Reminiscence Promenade” je bil ustvarjen za obuditev spominov starejših z demenco in njihovo lažje vključevanje v vaško življenje. Promenada je javna in je sestavljena iz štirih sprehodov po “počasnih poteh” v dolžini približno 5 km. Vsaka od štirih poti ima 2 ali 3 postanke (kjer so na voljo klopi), ki se nanašajo na pretekle dogodke ali stavbe, ki jih prebivalci Aalbeke prepoznajo. Svoje znanje delijo s starejšimi osebami z demenco, ki lahko podoživijo ta dogodek in se o njem pogovarjajo. Na ta način projekt krepi medgeneracijsko podporo. Promenade so bile pripravljene v sodelovanju z lokalnim prebivalstvom in organizacijami. Strokovnjaki za lokalno zgodovino so pomagali pripraviti razlagalni vodnik, poti pa so bile zasnovane dovolj široko, da so omogočale dostop invalidskim ali otroškim vozičkom. Strokovni center za demenco (ECD) je organiziral izobraževalne programe, da bi ljudje lahko razumeli simptome demence in pomen promenade spominov.
 
Vrste okolij, v katerih se izvaja dobra praksa
Praksa se izvaja v občini Aalbeke v sodelovanju z domom za starejše De Weister, mestom Kortrijk in strokovnim centrom Dementia Sophia (ECD).

Časovni okvir za izvedbo dobre prakse
To je redna javna dejavnost na prostem, ki podpira vključevanje starejših z demenco in medgeneracijske stike.

Tip udeležencev, ki jih podpira dobra praksa
Podpira starejše z demenco, hkrati pa izobražuje vse državljane, da bi destigmatizirali bolezen.

Viri, uporabljeni kot del dobre prakse
https://www.ccre.org/bibliotheques/getFile/1f6a3865bf69233b45b83db56ad05a0e45127261
 

Namen in cilji dobre prakse
·         Spodbujanje spomina starejših oseb z demenco
·         Krepitev medgeneracijskega dela
·         Izboljšanje dostopnosti in mobilnosti
·         Izobraževanje ljudi o simptomih demence in s tem pomoč pri vključevanju in destigmatizaciji oseb z demenco.
 
  
Dokazila, zakaj primer velja za primer dobre prakse
Projekt je leta 2014 prejel nagrado EFID (European Foundation’ Initiative on Dementia).
 
 

3 uporabljena ključna načela
1. Spoštljivo okolje: ustvarjanje spodbudnega učnega okolja je ključnega pomena, saj pomaga odraslim z demenco, da se med drugimi državljani počutijo sprejete in udobno.
2. Aktivno vključevanje: spodbujanje aktivnega sodelovanja in vključevanja tako oseb z demenco kot tudi lokalnih prebivalcev vseh starosti, spodbujanje medsebojnih odnosov in povezovanja.
3. Pristop, osredotočen na problem: izobraževalne dejavnosti morajo zmanjšati predsodke, ki jih imajo ljudje o demenci.

Dodatne izkušnje, ki jih lahko pridobimo iz primera
Organizirani so bili izobraževalni programi, da bi ljudje razumeli simptome demence in pomen promenade spominov.

Druge informacije
/

                 
Država: Belgija