Kratek opis dobre prakse |
Projekt “Peer to Peer Support Fostering Active Ageing Project” je evropska pobuda, ki se je začela leta 2014 in je namenjena izboljšanju kakovosti življenja starejših odraslih, starih 55 let in več. Ta skupni projekt, v katerem je sodelovalo šestih evropskih držav, se osredotoča na razvoj in izvajanje programov usposabljanja za aktivno staranje. Osrednji element projekta je pristop usposabljanja med vrstniki, v okviru katerega se starejši odrasli usposabljajo za izobraževanje svojih vrstnikov o vidikih aktivnega staranja, ki zajemajo zdravje, družbeno udeležbo, vseživljenjsko učenje, zaposlovanje in rekreacijo. Ključni elementi projekta vključujejo izvajanje anket in raziskav za razumevanje potreb in želja starejših v partnerskih državah, uporabo upokojenih strokovnjakov kot moderatorjev ter ponudbo izobraževalnih programov v tradicionalnih učilnicah in prek platform za e-učenje. Ta pristop zagotavlja dostopnost in ustreznost za raznoliko starejšo populacijo. Projekt, ki ga je financirala Evropska agencija za izobraževanje, kulturo in avdiovizualne medije, poudarja pomen prostovoljnega sodelovanja in je za udeležence brezplačen. Njegov cilj je opolnomočiti starejše, da bi živeli bolj aktivno in zadovoljno življenje, ter obravnavati izzive in priložnosti, ki jih prinaša staranje prebivalstva v Evropi. |
Vrste okolij, v katerih se izvaja dobra praksa |
Organizacije za izobraževanje odraslih Neformalno učenje, vseživljenjsko učenje – 30-urni program usposabljanja iz oči v oči – 30-urni program usposabljanja z e-učenjem |
Časovni okvir za izvedbo dobre prakse |
30-urni program usposabljanja v živo o aktivnem staranju, namenjen starejšim odraslim, je strukturiran glede na želene učne rezultate in je namenjen povečanju zaznane samoučinkovitosti in spretnosti udeležencev. Partnerstvo je razvilo tudi 30-urni program e-usposabljanja o aktivnem staranju, ki ima enako strukturo in vsebino kot program usposabljanja v živo (iz oči v oči). |
Tip udeležencev, ki jih podpira dobra praksa |
– starejši od 55 let – vrstniki ali mentorji iz iste starostne skupine |
Viri, uporabljeni kot del dobre prakse |
https://www.proyectosupua.es/pps https://www.proyectosupua.es/pps/content/outputs |
Namen in cilji dobre prakse |
· razviti celovito metodologijo za spodbujanje aktivnega staranja.oblikovati programe usposabljanja, ki starejšim odraslim zagotovijo znanje in spretnosti, potrebne za dejavno staranje, ki zajemajo različne vidike, kot so zdravje, družbena udeležba, vseživljenjsko učenje, zaposlovanje starejših in rekreacija · usposobiti in pripraviti starejše odrasle (vrstnike) za izvajanje izobraževalnih programov in nudenje podpore vrstnikom, s čimer bi ustvarili podporno mrežo med starejšimi odraslimi · razviti strukturirane module, ki zajemajo različne teme, pomembne za aktivno staranje · določiti in usposobiti moderatorje ali mentorje, ki bodo vodili skupino starejših odraslih udeležencev izvesti pilotne programe usposabljanja za starejše odrasle v obliki osebnega in e-učenja ter tako oceniti njihovo učinkovitost |
Dokazila, zakaj primer velja za primer dobre prakse |
Projekt “Peer to Peer Support Fostering Active Ageing Project” velja za dobro prakso, saj je skladen z načeli, ki temeljijo na dokazih na področju izobraževanja odraslih, aktivnega staranja in razvoja programov. Njegov celostni, na vrstnike osredotočen in prilagojen pristop, skupaj s stalnim vrednotenjem in odzivnostjo na dejanske potrebe, ga uvršča med učinkovite pobude za spodbujanje aktivnega in zdravega staranja med starejšimi odraslimi v Evropi. Uporaba medvrstniškega usposabljanja temelji na raziskavah, ki kažejo, da se starejši odrasli pogosto pozitivno odzivajo na učenje in podporo s strani svojih vrstnikov. Vrstniški mentorji se lahko poistovetijo z izkušnjami in izzivi svojih vrstnikov, kar spodbuja občutek zaupanja in tovarištva. Ta pristop podpirajo dokazi o uspešnih programih, ki jih vodijo vrstniki na različnih področjih. Zavezanost projekta k prilagajanju vsebine nacionalnim posebnostim in potrebam posameznikov temelji na dokazih. |
3 uporabljena ključna načela |
1. Andragogika in samostojno učenje 2. Izkustveno učenje 3. Prilagajanje in prilagojeno učenje |
Dodatne izkušnje, ki jih lahko pridobimo iz primera |
/ |
Druge informacije |
https://www.youtube.com/user/PeerToPeerProject (videoposnetki projektov) |